2015. január 21., szerda

Jamie McGuire- Az őrző

A Rhode Island-i Providence városának békebeli árnyékában Nina Grey váratlanul Menny és Pokol összecsapásának középpontjába csöppen. Miközben keservesen igyekszik megbirkózni édesapja nemrégiben bekövetkezett halála miatti gyászával, véletlenül – vagy legalábbis ő ezt hiszi – megismerkedik Jared Ryellel. Bár a fiatalember lehengerlően jóképű megjelenése és titokzatos képességei kellemesen elterelik a figyelmét, hamarosan világossá válik, hogy Jared többet tud Nináról, mint a Brown Egyetemen a barátai. Amikor már több a kérdés, mint a válasz, Jared mindent kockára tesz, hogy megtartsa a lányt, akinek megmentésére született, éspedig úgy, hogy elárulja a titkot, amelynek megőrzésére felesküdött. Amikor Nina apjának korábbi társai követni kezdik Ninát a sötétben, a lány ráébred, hogy az apja nem az az ember volt, akinek hitte, hanem egy tolvaj, aki démonoktól lopott. Szeretné kideríteni, mi az igazság apja halála körül, s eközben olyasmire bukkan, amire álmában sem gondolt, és amire a Pokolnak égető szüksége van, a kulcs azonban egyedül Nina birtokában van… 
A Sötétség és Fény angyalai trilógia első része.




KiadóMaxim, 2013
Oldalak száma: 480
Fordította: Szűr-Szabó Katalin
Besorolás: Young Adult, fantasy
ISBN: 9789632612669 
A könyv kapható kartonáltan és keménytáblásan


A könyvet egyik legjobb barátnőmtől kaptam szülinapomra. Egy ideig ott csücsült a polcomon, mert volt egy pár könyv, amit hamarabb el szerettem volna olvasni. Nem sokat tudtam a könyvről, sőt szinte semmit, de nem is szerettem volna olvasni róla, szeretem ha meglepetésként érnek a dolgok, nem pedig már tudom, hogy mire is számítsak. Könnyen olvasható, aranyos történet, sok csavarral. Nekem nagyon tetszett, bár voltak hibái. :) 
Ha kíváncsiak vagytok ITT bele tudtok olvasni.
Néhány szó a történetről...

Ninát szörnyű trauma érte édesapja halála miatt. A temetés után egyedül ment haza az egyetemi kollégiumba, de lekéste az utolsó buszt. Szerencsére egy fiatalember is ebben a

cipőben járt, és együtt hazataxiztak. Bár mind a ketten ramaty állapotban voltak, a taxiban összeismerkedtek. Néhány hét múlva újra egymásba botlanak egy ruhaboltban, a kellemes találkozás után elmentek közösen egy étterembe. Ezután egyre többször találkoztak vagyis inkább véletlen összefutnak, Jared látszólag szereti Nina társaságát, de ugyan olyan távolságtartó marad. Persze nem kell sok idő és Nina választás elé állítja a fiút, vagy végleg nem találkoznak vagy Jared összeszedi magát és elmond neki mindent.
Jared döntött. Mindent bevall Ninának, amit eddig titkoltak előtte, hogy együtt lehessen a lánnyal. Megdöbbentő dolgokat tud meg apja titkos életéről, és arról, hogy a személyes védelmezője, aki egész életében vigyázott rá, mindent tud róla az a férfi, aki ott ül előtte, és fülig szerelmes belé. 
Ez a kapcsolat viszont nagyon sok embernek - és nem embernek - nem tetszik, ebből adódóan nagyon sok akadályba ütköznek, amit le kell győzniük. 



Szereplők:



Kim: nem sokat tudtunk meg róla, de nekem pozitív személyiség volt, kedveltem, na majd a következő részben... :) 


Beth: én is ilyen szobatársat szeretnék!! :) (bár nem vagyok kolis, attól még lehet, nem? :D) 
Szerettem, hogy mindig tisztán látta a dolgokat, és megpróbálta Ninát a helyes irányba terelni :) 

Ryan: ő a Nagy Ő, csak az a baj nem Ninának és nem is nekem... Értem én, hogy szereti a lányt, de az a baj, hogy azt nem fogja fel, hogy Ninának nem Ő kell. Igazából egy végtelen rendes ember, aki nagyon sokat tesz meg azért akit szeret, és meg szeretne hódítani, ha nem ebben a könyvben lett volna még lehet jobban meg is szeretem, de itt igazából csak ez zavaró tényező volt. 


Claire: sokáig nem bírtam, igazából csak azért, mert nem tudtam mi a baja Ninával, miért utálja ennyire, (persze erre Nina sem kérdezett rá -.-)  de amikor a végén elmondta, hogy ez az egész miért volt megértettem, és nagyon megkedveltem. Utána már csak pozitívan állt a dolgokhoz, és a kezdeti utálat ellenére nagyon megkedveltem.

Bex: róla a könyv végéig nem tudtunk sokat, csak annyit, hogy létezik, de azt a kis szereplését is nagyon szerettem. Rendes kis srác, kíváncsi leszek a következő részre. Abban biztosan többet szerepel. :) 

Jared: egyszerűen nem tudom mit írjak róla. Az a kitartás, ahogy Ninát védelmezte és szerette egyszerűen csodálatos volt. Az a mérhetetlen odaadás, amit a szerelem iránt érzett, bátorította, csodálta és amikor kellett segített neki. Hihetetlen volt. Nagyon de nagyon megszerettem, egyszerűen imádom, nagyon nagy tiszteletet érzek iránta. 


Nina: igazából szerettem (kivéve azt, amikor szakított Jareddel, az nagyon levett a pontjaiból), pozitív személyiség volt, és nem volt az a nyafogós lány, amire számítottam. 



Pozitívumok:



Az a mérhetetlen tisztelet és szerelem, ami ebben a könyvben előjön nagyon csodás volt. Jared úgy bánt Ninával, mintha egy hímes tojás lenne, ha lehetett tehette volna mindent megadott volna neki.

Minden fő(bb) szereplőnek nagyon pozitív személyisége van, sok a szerethető karakter. Nagyon jó volt, hogy Jared családja ennyire összetartó, még akkor is, ha sokat nincsenek együtt.
Könnyen olvasható, és nagyon sok érdekes csavar van benne. Nem unatkoztam soha a könyv olvasása közben. 
Érdekes volt, hogy milyen sokszor mennek el bulizni, és Nina mennyit szokott inni egy-egy ilyen alkalommal, de sok jó sztori kialakult egy ilyen alkalommal.
Negatívumok:



Szeretem a hosszú könyveket, de ezt a történetet szerintem kicsit rövidebben, lényegre törőbben is le lehetett volna írni. Pár helyen nagyon sok volt a leírásos rész, és el volt hanyagolva a cselekmény, így alig lehetett tudni, hogy mit szeretne az írónő. Ezt inkább a pörgős szituációknál lehetett érzékelni, konkrétan volt, amit nem értettem, hogy most mi is történik, mert annyira átláthatatlan volt a jelenet. 

Ki gondolta volna, hogy nem mehet könnyen ez a szerelem, és Nina nem próbál meg szakítani Jareddel, majd mind a ketten szenvednek emiatt a döntés miatt. Pedig nagyon reméltem, hogy nem lesz benne ilyen, de sajnos csalódnom kellett. Nem sok értelme volt ezt beletenni, de az írónő tudja. 







A második résznek is hasonlóan gyönyörű a borítója, mint az elsőnek. Szerencsére itt csücsül a polcomon, szóval neki is tudok kezdeni, nem kell fél éveket várni :D Még egyszer és még sokszor elmondom, hogy a Maxim nagyon kitesz mostanában magáért! :)  








Pontszám: 5/4
Kedvenc szereplő: Jared, Nina, Bex
Kedvenc jelenet: első közös tánc a kocsmában, első csók, sült édesburgonya
Negatívum: Szakítás, hosszú leírások
Borító: 5/5



Instagram Kitti

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése